Як медіа, які повидаляли новину про Трухіна та ДТП, висвітлювали цю історію далі.

Як медіа, які повидаляли новину про Трухіна та ДТП, висвітлювали цю історію далі.

По той бік новин
Автор
По той бік новин
UA.NEWS
Поделиться:

Вмощуйтеся зручніше — ми дослідили, як понад 30 медіа, яких спіймали на видаленні матеріалів та зачистці інформаційного простору, публікували інформацію про Трухіна та ДТП після скандалу: хто мовчить далі, хто відбілює, а хто включився наповну у висвітленні ситуації.

Цю історію можна вважати таким собі лакмусовим папірцем і для медіа, і для депутатів, і для правоохоронних органів, і для Володимира Зеленського з його офісом.

Отож, ось тут перелік сайтів, які видалили новину https://bit.ly/3sZmLHv

Ми їх зафіксували 29 серпня, після чого постійно моніторили ситуацію на цих ресурсах.

Моніторинг 33 сайтів у період з 23 серпня (коли трапилася ДТП) до 8 вересня на наявність матеріалів за ключовими словами «Трухін», а також «ДТП» (якщо раптом про Трухіна медіа вирішило не згадувати). Детальна інформація у таблиці https://bit.ly/3nktN8T, у якій ви також знайдете кількість новин про ДТП загалом (у період з 23 серпня, коли трапилася ДТП і до 8 вересня). На сайтах, де досі немає згадок про Трухіна, ми шукали за ключовими словами «народний депутат» та «Слуга народу». На спортивних сайтах — Лучано Лучі.

Результати:

Медіа, на яких після видалення новини і, незважаючи на резонанс, досі немає жодної згадки про Трухіна:

УНІАН*, УНН**, ТСН***, Газета «Вести», Depo, ФАКТИ, Вести-UA, Kyiv.live, Футбол24, iSport.ua, from-ua.com, Football.ua (UPD: йдеться про портал https://football.ua/), Антікор, Судово-юридична газета, Аргумент

На УНІАН — 108 матеріалів про ДТП або зі згадкою ДТП у різних регіонах за участі різних осіб і жодної згадки про Трухіна. 7 вересня УНІАН републікує новину із лінком на сюжет ТСН із таким реченням: «Резонансні законопроекти, напівзакриті кулуари і скандальна ДТП за участі нардепа з монокоаліції — у Верховній Раді стартував новий політичний сезон». https://bit.ly/3zTgEXO

Це єдина згадка про історію із Трухіним. Остання новина, де згадується Трухін, датується 7 червня. Йдеться про найбагатших депутатів, які отримують кошти із держбюджету на оредну житла. Наприклад, Трухін має 20,9 млн грн, проте не може орендувати собі житло в Києві.

УНН. Жодної новини зі згадкою Трухіна. Хоча про скандальне ДТП є 5 новин без жодної згадки Трухіна чи «Слуги народу». Перша новина — 31 серпня у рубриці «Ексклюзив» із заголовком «Юрист про розслідування ДТП з нардепом: нацполіція повинна передати справу ДБР». Коментар дав УНН юрист Денис Ципін. 1 вересня вийшла інша новина із заголовком: «Юрист про скандальне ДТП з нардепом: ДБР має забрати справу, а інакше може не дійти до суду». Коментує Ростислав Кравець. Так само немає згадки ні прізвища Трухіна, ні «Слуги народу». Інші матеріали мають заголовки: «Потерпілий у скандальному ДТП з нардепом водій дав свідчення: він не побачив наближення авто» та «Розслідувати скандальну ДТП за участі нардепа буде ДБР».

ТСН є 3 новини. 2 згадки про Трухіна у матеріалах «Новини України: як у Верховній Раді стартував новий політичний сезон» з лінком на сюжет ТСН. У жодній з новин немає тега «Трухін».

Депо — понад 250 матеріалів про ДТП після 23 серпня і жодної згадки про Трухіна і ДТП за його участі.

Окремо: ГЛАВКОМ — наразі на сайті 2 згадки. Після видалення матеріалів і до 6 вересня була мовчанка.

Перша публікація з’явилася 6 вересня як коментар Давида Арахамії про те, що монобільшість не впливатиме своїми заявами на слідство. 7 вересня у рубриці «Думки вголос» з’явилася інша публікація «Аварія з Трухіним: як «Слуги народу» покривають свого друга» — тобто, це не редакційний матеріал, а авторська колонка. Джерело — блог головного редактора видання Цензор.Нет Юрія Бутусова.

Загалом із 50 новин про ДТП за період з 23 серпня до 8 вересня лише 2 матеріали мають згадку Трухіна.

Медіа, які відбілюють, замовчують, перекручують.

Пояснимо.

Відбілювання або однобоке висвітлення історії із Трухіним опирається або на коментарі Трухіна, або на сумівні матеріали, або на перекручування матеріалів інших видань.

На що посилаються ті, хто повидаляв новину, а 30-31 серпня почав відбілювати Трухіна:

На сумнівне відео від РБК-Україна. Після резонансу із видаленням новини, РБК-Україна опублікувало матеріал «ДТП з Трухіним: пасажири Daewoo розказали свою версію подій» із відеокоментарем жінки, яка нібито з двома дітьми перебувала в Деу, яка теж потрапила в ДТП. За її словами, швидка забрала дітей “чисто перевірити”, в дітей просто переляк, ніхто не постраждав, що там був народний депутат ніхто не знав. Власне — всі просто няшки і всім здоров’я. Відео, тривалістю менше 2 хв має 5 склейок. Радіо Свобода знайшли водія Деу, показали йому те відео і він каже, що то не та жінка, яку він підвозив https://bit.ly/2YgYelT

Саме на сумнівне відео РБК посилається багато ресурсів, які, на нашу думку, відбілюють Трухіна.

РБК Україна за період від 23 серпня (коли трапилася аварія) і до 8 вересня опублікувало 17 новин про ДТП (в Австрії, Індії, на Поштавщині, на Закарпатті) і лише 2 новини із цього всього стосуються Трухіна: «ДТП з Трухіним: пасажири Daewoo розказали свою версію подій» (сумнівне відео, яке відбілює народного депутата) і «Депутат Трухін заявив, що максимально сприяв поліції при реєстрації ДТП».

На коментар Трухіна для Інтерфакс-Україна. Інтерфакс-Україна — єдине медіа, якому вдалося взяти коментар у Трухіна до початку політичного сезону. 1 вересня на сайті з’явилася новина: «Депутат Трухін заявляє, що максимально сприяв поліції під час реєстрації ДТП» https://bit.ly/3DB4lSp

Ця новина має невідповідності, а також не відповідає на питання, чи був Трухін за кермом. Йдеться лише про те, що він був на місці аварії і максимально сприяв поліції, а сам проходить амбулаторне лікування.

На сайт Цензор.Нет , перекрутивши інформацію з нього. 30 серпня на сайті Цензор.Нет з’вився матеріал із посиланням на власні джерела МВС, що, за довідкою з місця ДТП, за кермом був не Трухін, а Склема В.В. (Помічник депутата Полатвської облради Фахраддіна Мухтарова). Також Цензор.Нет пише, що за їхніми даними, інформацію у довідці просили зачистити в базі, а також, що є підозри, що у документ, який вони мають у розпорядженні, внесено зміни https://bit.ly/3tsTBkb

Згодом редакція Цензор.Нет додала в свій матеріал інформацію, що на відео з камер спостереження чітко видно, що за кермом був саме Трухін. Деякі медіа вирвали частину інформації про те, що за кермом був Склема, і опублікували у себе.

Отож, до медіа, які відбілюють Трухіна або не пишуть негативу, належать:

Українські новини*, КП в Украине**, Аргументы и Факты, NewsWeek, Фраза юа, Обозреватель, Телеграф, Comments.ua, Резонанс, Bigmir, Хвиля.

Українські новини опублікували 4 новини. Наприклад, 30 серпня з’являється новина «За кермом авто, яке врізалося у машину Лучі, був помічник депутата Полтавської облради, — джерело Цензор.Нет». https://bit.ly/3tBYSpX

Це перекручення та виривання з контексту. Інші заголовки на Українських новинах: «Нові подробиці ДТП з нардепом Трухіним: діти не постраждали, а за кермом був не він» (сумнівне відео від РБК), «Свідки ДТП заперечують, що нардеп Трухін був за кермом, — Нацполіція» (вирвано з контексту), «Нардеп Трухін заявив, що максимально сприяв поліції при реєстрації ДТП» (коментар Трухіна).

КП в Украине — 3 новини. Усі спрямовані на відбілювання. «ДТП с Трухиным: пассажиры Daewoo рассказали свою версию событий» (сумнівне від від РБК), «Депутат Трухин заявляет, что максимально способствовал полиции при регистрации ДТП», «Депутат Трухин в кулуарах Рады прокомментировал ДТП со своим участием: Пьян не был, я честный человек и не виноват [видео]».

Аргументы и Факты — 2 новини із заголовками: «ДТП с Трухиным: пассажиры автомобиля Daewoo рассказали подробности аварии» і «Депутат Трухин заявляет, что способствовал полиции при регистрации ДТП»

Обозреватель — 4 новини. «Учасники ДТП зі «слугою» Трухіним розповіли про аварію на Бориспільській трасі» — сумівне відео від РБК, «Розслідування ДТП за участю нардепа в Києві передали ДБР» (новина від Нацполіції), «Слуга» Трухін про ДТП: я дійсно був на місці аварії і не збирався це приховувати» (коментар Трухіна), «Поліція передала матеріали справи щодо ДТП з Трухіним у ДБР, – Монастирський» (нейтральна новина).

Bigmir — 3 новини — 30, 31 серпня та 1 вересня. Заголовки: «Виновником скандального ДТП с Луче оказался помощник депутата Полтавского облсовета — СМИ» (перекручування від Цензор.Нет), «Пассажиры Daewoo – участники ДТП с Трухиным рассказали о событиях на Бориспольской трассе» (сумнівне відео від РБК), «Депутат Трухин заявляет, что максимально способствовал полиции при регистрации ДТП» (коментар Трухіна).

Окремо. Розмивати ситуацію намагалася Хвиля. На сайті опубліковано всього одну новину із згадкою Трухіна. Заголовок: «Аристов устроил «зачистку» СМИ от упоминаний Трухина, чтобы подставить коллегу, — блогер» https://bit.ly/2VsfZOc

Хвиля робить матеріал на основі слів блогера Олексія Голобуцького, який входить у базу псевдосоціологів та прихованих піарників https://bit.ly/3yXUwu2

Цю новину, посилаючись на «Хвилю» опублікували також Comments.ua . На сайті «Коментарів», крім цієї ще три новини із згадкою Трухіна, серед яких його коментар та сумнівне відео від РБК-Україна.

Цікаво: Сайт «Сьогодні». Це єдине медіа, яке на власному сайті визнало, що видалило матеріал із і пояснило читачам, чому це зробило.

На сайті є 2 новини від 23 серпня про ДТП, в якому постраждав Лучі без згадки Трухіна. Загалом після скандалу із зачисткою інфопростору, опублікували 6 новин, скрізь згадують Трухіна. Ввечері 30 серпня зробили матеріал із поясненням, чому зняли новину із згадкою Трухіна. Також нашу увагу у цьому матеріалі привернуло таке речення: «Можливо, це «забий» грає не на руку депутату. Зазвичай політики в такій ситуації пояснюють всім свою позицію. Але у Трухіна, як і в багатьох інших у фракції СН, мало політичного досвіду». https://bit.ly/3BK8bH4

Чи можна це вважати відбілюванням — вибір за вами. Також є новина із заголовком «Статті про ДТП видаляли за гроші? Депутат Трухін розвінчав чутки». Трухін не розвінчав чутки, а заперечив їх. Дивно, що це винесли у заголовок, адже було б дивно, якби Трухін сказав, що «так, я видаляв новини за гроші».

Медіа, які активно висвітлювали скандальну історію.

Гордон. Опублікував 16 новин, починаючи з вечора 30 серпня. Публікували усе, що було про Трухіна. Жодної згадки про те, що видалили новину із сайту немає.

Прямий. Опублікував 34 матеріали, починаючи з ранку 29 серпня. Після набуття резонансу, поставили одну новину заднім числом — 23 серпня (дали посилання на першоджерело ІА «Центр новин», де ця новина з’явилася о 23:07, в той час як Прямий опублікував її о 20:09). 30 серпня також запостили фейк про Ненсі Пелосі, вкинутий через англомовний зливний бачок.

Журналісти Прямого відправили запит на МВС, а 6 вересня отримали відмазку із поясненням, що термін відповіді на запит подовжують до 20 днів. Прямий найбільше серед тих, хто видалив інформацію, слідкує за ситуацією і тримає руку на пульсі.

Спортивні медіа:

Важливо: Єдине спортивне медіа, яке висвітлило інформацію і пояснило своїм читачам ситуацію є UA-Football www.ua-football.com https://bit.ly/2X0ZjO7

Головний редактор чітко роз’яснив, що трапилося. Реакція здорового медіа тут https://bit.ly/2X0ZjO7

Футбол24 — 3 новини зі згадкою Лучано Лучі, без згадки Трухіна. Минулого разу ми написали, що лише одна новина видалена із сайту Футбол24. Насправді, було дві новини із згадкою «Слуги народу» Трухіна із заголовками: «ДТП Лучі: винуватець аварії був п’яним – фото та відео з місця інциденту» і «Лучі госпіталізований після ДТП – італієць сидів в одній машині з депутатом «Слуги народу». Обидві видалені, проте їхні заголовки відображають, коли шукати матеріали на сайті.

Футбольный портал UA-Football — 1 новина про ДТП і постраждалого Лучано Лучі. Про Трухіна ні слова.

iSport.ua — жодної згадки

Meta-Ratings — Після резонансу на сайті з’явилася тільки одна публікація — коментар Трухіна 7 вересня. За 23 серпня новина про Лучано Лучі перекручена.

Динамо Киев от Шурика — жодної згадки про Трухіна. Жодної згадки про ДТП після 24 серпня. Нагадаємо, ресурс видалив ім’я депутата і назву політичної сили.

19-27 — 1 новина після розголосу. Загалом, на сайті 4 новини про це ДТП, лише в одній немає згадки Трухіна

Sport.ua — 1 новина після розголосу. Загалом на сайті 6 новин, лише в одній є згадка Трухіна.

Football.ua — жодної згадки після резонансу

Детальна таблиця із лінками на усі матеріали від усіх медіа, які видалили новину про ДТП за участі Трухіна або згадку його прізвища — тут https://bit.ly/3nktN8T

Наші попередні матеріали щодо зачистки інформаційного простору тут https://bit.ly/3sZmLHv, https://bit.ly/3zBTlBF, https://bit.ly/3gKdyOc, https://bit.ly/3BAZkXZ і тут https://bit.ly/2X2tapY

Дякуємо усім, хто докопується до суті і не дає цій темі затихнути так, як ДТП за участі інших народних депутатів або високопосадовців.

Матеріал опубліковано мовою оригіналу. Джерело: Facebook.

загрузка...
Поделиться:

Добавить комментарий

Такой e-mail уже зарегистрирован. Воспользуйтесь формой входа или введите другой.

Вы ввели некорректные логин или пароль

Sorry that something went wrong, repeat again!