$ 41.5 € 45.21 zł 10.54
+28° Київ +32° Варшава +24° Вашингтон
Як журналісти всеукраїнських видань поширили фейк із сумнівного телеграм каналу

Як журналісти всеукраїнських видань поширили фейк із сумнівного телеграм каналу

28 Квітня 2022 14:14

Кобець, але не той. Як журналісти всеукраїнських видань поширили фейк із сумнівного телеграм каналу.

25 квітня українські ЗМІ почали масово поширювати інформацію про те, що в Херсоні захопили будівлю Херсонської міської ради. Усім тамтешнім працівникам дали змогу поїхати додому, а вже наступного дня представили окупаційну «владу».

Гауляйтером області призначили ексмера Херсона Володимира Сальдо, а головою російської окупаційної адміністрації міста призначили Олександра Кобця.

Це все правда. Схибили журналісти в подальних деталях. Річ у тім, що у цього Кобця є щонайменше три тезки. І за версією ЗМІ - це саме той чоловік, що у 2020 році балотувався до міськради від партії «Голос», був водієм мера Херсона Колихаєва.



А от це вже фейк. Його масово без попередньої перевірки розмістили навіть всеукраїнські медіа: Українська правда https://archive.is/yqG27, Еспрессо (написали спростування за кілька годин): https://bit.ly/3vOCTxq
Час.Ньюз (виправили): https://bit.ly/3LyBstm, Телебачення Торонто, а також ТСН. Це не кажучи вже про десятки регіональних медіа.

Першими помітили, що це не той Кобець - журналісти херсонського видання kavun.city https://bit.ly/39es8g5

Хто, як не вони знають, хто в Херсоні who is who.

Деякі медіа, пишуть журналісти видання, особиво «відзначились»: взагалі написали, що новопризначений гауляйтер Кобець в Херсоні — це колишній водій нинішнього міського голови Ігоря Колихаєва. Звідки вони взяли таку інформацію, взагалі невідомо

За часом публікацій і за власними спостереженнями вони виявили, що джерелом інформації про гауляйтера з «Голосу» став телеграм-канал «Константин Рыженко Журналист Херсон»: там публікація про Кобця з’явилась о 15.44, на інших каналах — вже пізніше.

Блогер доволі швидко видалив цей пост, а згодом надав спростування і вибачення. Проте медіа та телеграм-канали з великим охопленням передрукували як є, деякі виправили інформацію, деякі просто видалили.

Насправді йдеться про «призначення» Кобця Олександра Юрійовича (різні по-батькові з Кобцем, якого «призначили» телеграм-канали) https://bit.ly/3KmQeC6, https://bit.ly/3kh3ldD

Спростували фейк і колеги Олександра Дмитровича Кобця з партії «Голос» Наталя Бімбірайте, Марина Войтенко та Марина Єлісєєва. Ось їхнє звернення:

«Звертаємось до всіх журналістів, блогерів та дописувачів, які мають здоровий глузд і розуміють відповідальність за поширення неправдивої інформації.

Офіційно заявляємо, що Олександр Кобець, який йшов з нами в списку від «Голосу» на виборах 2020, не має жодного стосунку до цієї афери і взагалі до окупаційної влади та їх «призначень.

Уявіть, яку шкоду людині може нанести неправдива інформація про співпрацю з окупантами. Навіть першокурсник журфаку має вміти перевіряти факти перед публікацією. Ви ставите під сумнів усі свої дописи».

Матеріал опубліковано мовою оригіналу. Джерело: Facebook.