В Бельгії представили звіт про вплив пропаганди Russia Today в Європі та за її межами

jour12 07 Вересня 2022 16:34
В Бельгії представили звіт про вплив пропаганди Russia Today в Європі та за її межами

У Брюсселі відбулася презентація першого детального дослідження про зловмисний вплив, який поширює російський пропагандистський канал Russia Today.





Про це повідомляє агенція Укрінформ.

Як передає кореспондент Укрінформу, презентація звіту «Russia Today в Європі та за її межами», підготовленого колективом авторів та опублікованого австрійською організацією Centre for Democratic Integrity (CDI) відбулася у Брюссельському пресклубі.

«Зараз RT сильно постраждав через санкції, і тепер дуже важко робити дослідження щодо нього. Проте цей звіт не є некрологом RT. Адже ті засоби, інструменти, підхід і тактика, які кремль застосовує у роботі RT, використовуються і в інших місцях і будуть застосуватися під різними назвами надалі», - заявив директор CDI Антон Шеховцов.

Шеховцов зазначив, що у відповідь на російську агресію ЄС заборонив RT та його різні мовні версії, а соцмережі «Фейсбук» і «Твіттер» призупинили облікові записи каналу і заблокували зовнішні посилання на відповідні сайти.

«Крім того, YouTube заблокував російські державні ЗМІ, включаючи RT і Sputnik, в усьому світі, а Google видалив їх із результатів пошуку в Євросоюзі. Також Apple і Microsoft вилучили RT зі своїх глобальних магазинів», - пише Укрінформ.

Під час презентації директор CDI вказав на те, що створений у 2005 році англомовний телеканал Russia Today спочатку планувався як інструмент російської «м’якої сили».

«Однак після війни рф проти Грузії у серпні 2008-го та програшу Москви в інформаційній війні (оскільки на міжнародному рівні росії не вдалося виправдати свою «операцію з примусу до миру») у кремлі прийняли рішення щодо ребрендингу та реконцептуалізації телеканалу. Відтоді він став інструментом російської політичної війни проти Заходу», - йдеться у повідомленні.

Зазначається, що головна редакторка пропагандистського Russia Today маргарита симоньян сама порівнювала телеканал з міністерством оборони росії та наголошувала на необхідності підготовки до інформаційної війни завчасно.

«І вже це робить абсолютно абсурдним твердження про те, що RT є просто телеканалом, як будь-які інші. Адже його головред сама підтверджувала та визнавала, що вони готуються до інформаційної війни», - зазначив експерт.

Депутат Європарламенту від Німеччини Міхаель Галер наголосив на важливості презентації звіту про зловмисний вплив каналу RT, який займається «спотворенням правди». «Ця дискусія, пов’язана з дезінформацією, розпочалася, за моєю оцінкою, після атаки на Крим та його окупації – коли з'явилися «зелені чоловічки». І це був такий великий шок. Думаю, що треба визнати нашу неготовність. Професійна журналістика була змушена протистояти цій брехні – це була навіть не пропаганда, а саме брехня, що триває і зараз», - зазначив він.Також Галер зауважив, що після агресії рф проти України у 2014 році в Європі вже стали більш обізнаними про кремлівські дезінформаційні операції та методи і засоби, які росія застосовує, щоб впливати на наші суспільства та громадську думку.

«Він додав, що запровадження Євросоюзом санкцій проти RT було вимушеним радикальним кроком, оскільки йшлося не про свободу слова, а про спотворення правди та нашої спроможності бачити, що насправді відбувається», - пише Укрінформ.

Також депутатка Верховної Ради, голова постійної делегації у ПАРЄ Марія Мезенцева наголосила на презентації, що перекручена інформація може перетворюватися на справжню зброю, яка може впливати на конфлікти, війни та навіть на вибори у ЄС.Звіт «RT в Європі та за її межами» є результатом колективних зусиль науковців, журналістів, експертів та представників громадянського суспільства, які зробили перше детальне дослідження російського телеканалу та його версій англійською, французькою, німецькою й іспанською мовами.Також наголошується, що, що всі розділи звіту були завершені до 24 лютого, тому він не показує, як RT висвітлює повномасштабне вторгнення рф в Україну.

Читайте також: 

росія у відповідь на заборону мовлення каналу Russia Today De оголосила про відповідні заходи. Удар припав по німецькому холдингу Deutche Welle.

1 лютого Комісія з нагляду за ЗМІ ФРН заборонила мовлення німецькою мовою телеканалу RT DE. Регулятор зазначив, що росіяни почали мовлення без отримання спеціальної ліцензії, що вимагається німецьким законом про ЗМІ.

Додамо, що раніше французький суд визнав Russia Today розповсюджувачем брехні.