$ 44.97 € 50.38 zł 11.49
+19° Київ +8° Варшава +19° Вашингтон

У Польщі з 2027 року розширять солідарну відповідальність за ПДВ — RMF24

UA.NEWS 06 Жовтня 2026 12:06
У Польщі з 2027 року розширять солідарну відповідальність за ПДВ — RMF24

У Польщі з 1 січня 2027 року набудуть чинності зміни до закону про податок на додану вартість, які поширять солідарну відповідальність за несплачений ПДВ на покупців окремих нематеріальних послуг. Це може стосуватися компаній, що замовляють рекламні, бухгалтерські, ІТ-послуги або консалтинг, повідомляє RMF24.

За новими правилами покупця можуть притягнути до відповідальності за податок, не сплачений його контрагентом. Водночас така відповідальність не буде автоматичною: вона виникатиме, якщо на момент надання послуги покупець знав або мав обґрунтовані підстави припускати, що ПДВ не буде перераховано до податкового органу.

Які послуги охоплять зміни

Новий додаток №16 до польського закону про ПДВ охоплюватиме, зокрема, бухгалтерські та облікові послуги, рекламу, послуги у сфері програмного забезпечення й хостингу, бізнес-консалтинг, а також послуги, пов’язані з працевлаштуванням. Вирішальним буде віднесення конкретної послуги до відповідного класифікаційного коду PKWiU, тому не кожна консультаційна чи ІТ-послуга підпадатиме під дію нових норм.

Ознакою ризику можуть бути нетипові умови співпраці, зокрема ціна, яка суттєво відрізняється від ринкової без належного обґрунтування. Водночас акційна ціна або знижка через постійну співпрацю самі по собі не означатимуть податкового ризику, якщо компанія має документальне пояснення таких умов.

Більше актуальних новин читайте у Telegram-каналі UA.News.

Порогові суми та поділ платежу

Відповідальність не застосовуватиметься до покупок, підтверджених рахунком-фактурою на суму менш як 15 тисяч злотих брутто. Однак це виключення втратить чинність, якщо загальна вартість послуг, охоплених новими правилами та придбаних у одного постачальника протягом місяця, перевищить 50 тисяч злотих нетто.

Захистом для покупця може бути механізм розділеного платежу (split payment). Після сенатських поправок оплата через цей механізм виключатиме солідарну відповідальність також щодо послуг із нового додатка №16. Водночас розділений платіж не надає права відрахувати ПДВ за рахунком-фактурою на послугу, яку фактично не було надано.

Пакет змін також передбачає скасування окремого повідомлення про інвентаризацію під час закриття бізнесу, спрощення процедури купівлі автомобіля в ЄС і добровільну процедуру складу ПДВ для визначених товарів, що дозволятиме відтермінувати розрахунок податку.

Читай нас у
Завантажуй наш додаток