У Польщі роботодавці матимуть шість місяців на процедури проти мобінгу — RMF24
У Польщі 5 листопада набудуть чинності зміни до трудового законодавства щодо мобінгу, дискримінації та рівного ставлення у сфері праці. Роботодавців зобов’яжуть не лише реагувати на скарги працівників, а й систематично запобігати порушенням. На приведення внутрішніх правил у відповідність до нових вимог компанії матимуть шість місяців, повідомляє RMF24.
Сейм Польщі ухвалив зміни до Трудового кодексу та Цивільного процесуального кодексу 19 червня. Документ опублікували в польському офіційному віснику законів 4 серпня, а чинності він набуде через три місяці після публікації.
Оновлене визначення мобінгу
Після змін мобінгом насамперед вважатимуть наполегливе переслідування працівника. Йдеться про повторювану, поновлювану або постійну поведінку, тому одиничний інцидент за загальним правилом не кваліфікуватиметься як мобінг.
Для встановлення мобінгу не потрібно буде доводити умисел кривдника або конкретні наслідки для потерпілого, зокрема занижену самооцінку професійної придатності чи проблеми зі здоров’ям. Норми поширюватимуться на фізичну, вербальну та невербальну поведінку. Порушником може бути роботодавець, керівник, колега, підлеглий або інша особа, яка працює не за трудовим договором.
Більше актуальних новин читайте у Telegram-каналі UA.News.
Серед прикладів поведінки, що може свідчити про мобінг, закон називає приниження, залякування, необґрунтовану критику, висміювання, перешкоджання виконанню обов’язків, ізоляцію працівника чи виключення його з колективу. Водночас обґрунтований і належно висловлений контроль виконання працівником обов’язків або критика його роботи не вважатимуться мобінгом.
Нові обов’язки та відшкодування
Мінімальне грошове відшкодування для осіб, які постраждали від мобінгу, становитиме щонайменше шість мінімальних зарплат. Роботодавці повинні будуть організувати роботу за трьома напрямами: запобігання порушенням, їхнє виявлення та реагування із підтримкою постраждалих і усуненням наслідків.
Підприємства, де працюють щонайменше 10 осіб, мають визначити правила, процедури та періодичність таких заходів у колективному договорі або правилах внутрішнього трудового розпорядку. Якщо відповідних положень немає, роботодавець повинен запровадити відповідний регламент.
Зміни також охоплюють дискримінацію через зв’язок із людиною, яка має певну ознаку, та через помилково приписану працівникові ознаку. За одиничний випадок дискримінації мінімальне відшкодування дорівнюватиме мінімальній зарплаті, а за неодноразову — трьом мінімальним зарплатам. Нові правила застосовуватимуть і до порушень, що почалися до 5 листопада, але тривали після цієї дати.